افغانستانگزارش ها

یک شرکت صنعتی در هرات انواع ماشین‌‌ها را در بخش زراعت اختراع نموده است

 

برای نخستین بار یک شرکت خصوصی در شهرک صنعتی هرات چندین دستگاه تولیدی در بخش زراعت را در این ولایت اختراع نمود.

خبرگزاری توانا: برای نخستین بار یک شرکت صنعتی در ولایت هرات با اختراع چندین دستگاه تولیدی در بخش زراعت سهولت‌های زیادی را در این سکتور بوجود آورد است.  وعبدالقدیر عظیمی، رییس شرکت برادران عظیمی امروز چهارشنبه ۳۱ اسد ۱۴۰۳ می‌گوید که، ۱۵ دستگاه جدید را در بخش زراعت اختراع و به بازار عرضه نموده اند.

به گفته‌ی رییس این شرکت تمامی اختراعات توسط انجینیران داخلی صورت گرفته و تنها شرکتی در کشور هست که از صفر تا صد مواد ساخت ماشین‌ها در داخل افغانستان و به ابتکار انجینیران داخلی آماده می‌نمایند.

رئیس این شرکت می‌گوید که، تا کنون ۱۵ نوع ماشین  توسط این شرکت اختراع و به دسترس کشاورزان قرار گرفته و ساخت ماشین‌های این شرکت، سهولت‌های فراوانی را در بخش زراعت برای دهقانان فراهم کرده‌است.

اختراع ماشین میکسر مرغ‌داری، دستگاه پاکن شالی،  گندم، تصفیه‌کن زغال سنگ، آسیاب سنگ شکن، ماشین میوه خشک کن، ماشین علف خوردکن و چندین نو‌ع ماشین دیگر از جمله اختراعات این شرکت تا کنون در هرات بوده است.

آنگونه‌ که مسئولان این شرکت می‌گویند، تا کنون بیش از ۳۰۰ هزار دالر امریکایی روی ایجاد شرکت  هزینه شده که در حال در آن حدود ۲۵۰ نفر سرگرم کار اند.

خودکفایی در بخش تولید انواع ماشینری و ایجاد فرصت‌های شغلی در کشور یکی از اهداف ایجاد این شرکت از سوی سهام‌داران آن عنوان می‌شود.

محمدرفیع امینی، انجینیر این شرکت می‌گوید که، اختراع دستگاه‌های تولیدی در این شرکت نسبت به تولیدات خارجی هم در قیمت و هم در کارایی برتری دارند.

آقای امینی می‌افزاید که، در صورت حمایت دولت و شهروندان می‌توانند اختراعات و ابتکارات بیشتری را خلق کنند.

از سویی هم حاجی عبدالسلام افشار، یک دیگر از سهام‌داران این شرکت می‌گوید که، آنچه را در این شرکت می‌سازند مواد خامش کاملا از داخل کشور استفاده می شود.

در همین‌حال حمید الله خادم رییس اتاق صنایع و معادن هرات کارکرد این شرکت در بخش تولیدات و اختراعات رضایت بخش عنوان نموده و از سهولت ها در بخش صادرات آن به ولایات خبر می‌دهد.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button