افغانستانجهانگزارش ها

۶ درصد بودجه برنامه جهانی خوراک به مصارف اداری اختصاص می‌یابد

رییس برنامه جهانی خوراک در افغانستان اعلام کرد که این نهاد تنها ۶ درصد از بودجه خود را به مصارف اداری اختصاص می‌دهد و باقی منابع را برای کمک به مردم افغانستان استفاده می‌کند.

شاوی لی، رییس برنامه جهانی خوراک در افغانستان، در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها اظهار داشت که از میان کمک‌های دریافتی، تنها ۶ درصد به هزینه‌های اداری اختصاص می‌یابد و ۹۴ درصد باقی‌مانده به مردم نیازمند اختصاص داده می‌شود. او تأکید کرد که در حال حاضر ۱۲.۴ میلیون نفر در افغانستان نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند که ۸ درصد از آنان زنان و کودکان‌اند، اما به دلیل کمبود بودجه، این نهاد تنها قادر به کمک‌رسانی به یک میلیون نفر است.

او در ادامه افزود که برای مواجهه با چالش‌های زمستان پیش‌رو، این نهاد به ۶۲۰ میلیون دالر نیاز دارد، اما تاکنون تنها ۴۰۰ میلیون دالر دریافت کرده است. شاوی لی همچنین بهبود نسبی اوضاع بشری در افغانستان را نسبت به سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ تأیید کرد، اما همچنان وضعیت را بحرانی توصیف کرد.

در پاسخ به انتقادها درباره مداخله حکومت سرپرست در فعالیت‌های این نهاد، لی اظهار داشت که گفت‌وگوها برای حل این مسائل ادامه دارد و برنامه جهانی خوراک به عنوان یک نهاد بشردوستانه به اصول بین‌المللی پایبند است.

برنامه جهانی خوراک یکی از نهادهای کلیدی در کمک‌رسانی به مردم افغانستان است. این سازمان با همکاری ۳۸ نهاد بین‌المللی دیگر، آمارهای نیازمندان را گردآوری و طبقه‌بندی می‌کند. امریکا، اتحادیه اروپا و بریتانیا از جمله کشورهایی هستند که به این نهاد کمک مالی کرده‌اند و بانک جهانی و بانک توسعه‌ای آسیا نیز از شرکای مهم آن به شمار می‌روند.

مدینه رضایی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button