افغانستانگزارش ها

دستاوردهای یک ساله وزارت ترانسپورت و هوانوردی ملکی

مسؤولین وزارت ترانسپورت و هوانوردی ملکی در برنامه تشریح دستاوردهای یک‌ساله‌ی ادارات دولتی اعلام کردند که در یک سال گذشته بیش از 40 هزار پرواز عبوری از فضای افغانستان انجام شده است.
به گزارش خبرگزاری توانا: امروز دوشنبه 5 سنبله سال 1403 هجری شمسی مولوی فتح‌الله منصور، معین عملیاتی وزارت ترانسپورت و هوانوردی ملکی، امروز در برنامه تشریح دستاوردهای یک ساله ادارات دولتی در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت اظهار داشت،که در حال حاضر پروازهای عبوری از حریم هوایی افغانستان افزایش یافته است. او افزود که در دو ماه گذشته، تعداد پروازهای عبوری در هر 24ساعت از 110 پرواز به 265 پرواز افزایش یافته است.
منصور گفت،که در یک سال گذشته، 40,016 پرواز از فضای افغانستان عبور کرده است و تعداد این پروازها در هر 24ساعت از 110به 265 پرواز افزایش یافته است.»
وی همچنین افزود،که در سال گذشته‌ی خورشیدی، بیش از 12 هزار پرواز از میدان‌های هوایی افغانستان انجام شده که شامل بیش از 5 هزار پرواز خارجی و بیش از 7 هزار پرواز داخلی است. او بیان کرد که این پروازها بیش از 2 میلیون نفر را جابه‌جا کرده‌اند.
در همین حال وی توضیح داد،که در یک سال گذشته، 12,503 پرواز از میدان‌های هوایی کشور انجام شده که شامل 5,413 پرواز خارجی و 7,090 پرواز داخلی بوده است. در مجموع، 1,897,283 نفر جابه‌جا شده‌اند که از این تعداد، 774,700 نفر به داخل کشور و 1,122,583نفر به خارج از کشور سفر کرده‌اند.»
مسؤولین وزارت ترانسپورت و هوانوردی اعلام کردند،که در یک سال گذشته، بیش از 2000 هزار تبعه خارجی به افغانستان سفر کرده‌اند.
مولوی عبدالسلام حیدری، معین ترانسپورت جاده‌ای، گفت که بیش از 130 هزار تن از شهروندان افغانستان که از پاکستان بازگشته‌اند، به صورت رایگان به مناطق بومی‌شان منتقل شده‌اند. او همچنین از ثبت و توزیع جواز به 185شرکت ترانسپورتی زمینی، اجرای 28 پروژه‌ی انکشافی و توزیع سند به بیش از 2 هزار موتر باربری پاکستانی برای تردد به افغانستان به عنوان دستاوردهای این اداره در سال گذشته یاد کرد.
حیدری افزود: «برای جلوگیری از رویدادهای ترافیکی، سیستم جی‌پی‌اس بر روی 30 هزار موتر باربری نصب شده و این روند ادامه دارد.»
مسؤولان وزارت ترانسپورت و هوانوردی همچنین از ارائه خدمات به شرکت‌های هوایی آریانا افغان، کام‌ایر و 8 شرکت بین‌المللی به عنوان دستاوردهای دیگر این وزارت یاد کردند.

سید احمد راشد کاشفی
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button