افغانستانجهانگزارش ها

تلاش های قطر میان جهان و امارت اسلامی

میانجی گری قطر در روابط افغانستان و جهان در بخش ساسی

محمد عبدالکبیر معاون سیاسی و نخست وزیر، در نشستی با مستشار سفارت قطر درباره روابط افغانستان و جهان گفتگو کرده و گفته است که دوحه جایگاه مهم و سیاسی را در افغانستان دارد .

معاون ساسی امارت اسلامی با مدوف القاشوطی مستشار سفارت قطر در کابل اظهار داشت که، دوحه نقش مهم و جایگاه ساسی خارجی را دارد.وافغانستان راضی به همکاری دوجانبه با قطر است .

ماجد محمد الا انصاری ،سخنگوی وزارت خارجه قطر در این نشست خبری گفته است که، هیات بلند پایه ما برای صحبت کردن در باره امور مسایل اقتصادی در ولایت قند هار دیدار و گفتگو کرده است .دراین گفتگو در باره کمک رسانی به افغانستان وکاهش بخش اقتصادی و بشری تمرکز شده است .

همچنان امارت اسلامی در صفه ایکس ارگ نوشت : در این دیدار بر گسترش وتوسعه همکاری دوجانبه باقطر در بخش های اقتصادی،سیاسی،آموزشی،صنعتی،و سرمایه گذاری تاکید شده است. همچنان امارت اسلامی از کشور های اسلامی درخواست نموده که در زمینه تحصیلات با افغان ها همکاری نمایند.

القاشوطی نیز در باره این دیدار نظریات داشته و گفته است: دوحه به کمک های بشر دوستانه خود به کابل ادامه می دهد و در توسعه بخش های مختلف همکاری خواهد کرد .وزارت خارجه قطر اظهار داشت که؛ ما برای پیداکردن راه حل و میانجی گری بین افغانستان و جهان تلاش خود را انجام میدهیم .

برخی از آگاهان ساسی نقش قطر رادر تامین صلح افغانستان و جهان را مهم گفته و از امارت اسلامی میخواهند که روابط خود با جهان را بهبود بد هند .

ماه جبین صدیقی

 

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button