افغانستانگزارش ها

دستاوردهای یک ساله وزارت امور داخله

وزارت امور داخله گزارش یک سال گذشته اش را در کنفرانس خبری که در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت برگزار گردید، مسئولان وزارت امور داخله گزارش اجراأت یک سال گذشته را ارائه نمودند.
مسئولان می‌گویند، اکنون تمام فعالیت‌های وزارت امور داخله برمبنای پلان استراتیژیک تنظیم و مدیریت می‌گردد.
به گزارش خبرگزاری توانا: امروز سه شنبه 6 سنبله سال 1403هجری شمسی، مولوی محمد نبی عمری معاون اول وزارت امور داخله می در برنامه تشریح و دستاوردهای یک ساله ادارات دولتی در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت می گوید،که به اساس فرامین رهبری حکومت سپرست ، تصامیم محاکم و هدایات رهبری وزارت به منظور تامین امنیت و نظم عامه به اسرع وقت تنفیذ و عملی شده است.
به گفته این مسئوولین ، پس از چهار دهه، افغانستان برای نخستین‌بار شاهد امنیت سرتاسری بوده، و مردم در فضای مصئون و مطمئن زنده‌گی نموده و با خیال راحت از یک ولایت به ولایت دیگر رفت و آمد می‌کنند.
بالاثر سعی و اهتمام پیگیر نیروی امنیتی کشور، میزان جرایم در سطح کشور 30 در صد کاهش را نشان میدهد.
چنانچه، در یک سال اخیر، به تعداد 38 واقعه اختطاف اطلاع داده شده، و نیروی امنیتی مجموعاً 250 مورد عملیات را علیه اختطاف چیان راه اندازی نموده که در نتیجه، 76 آدم ربا بازداشت و34 تن دیگر در اثر دگیری با نیرو های امنیتی کشته شده اند.
در همین حال مولوی عبدالمتین قانع سخنگوی وزارت امور داخله می گویند،که بالاثر سعی و اهتمام پیگیر پولیس ملی، در یک سال گذشته، مجالس و مراسم بزرگ مذهبی، ملی و مناسبتی در کشور در امنیت کامل برگزار گردیده که در آن عدۀ کثیری از هموطنان با اطمینان خاطر اشتراک ورزیده اند.
به گفته این وزارت، تامین امنیت پروژه‌های اقتصادی و انکشافی، زمینه سازی برای سرمایه‌گذاری، ارزیابی و ثبت خطوط سرحدی کشور، تسهیل ارائه خدمات به مردم و انکشاف متوازن از دستاوردهای عمده در یک سال اخیر می‌باشد. چنانچه، در یک سال گذشته، به تعداد 70 پروژه زیربنایی توسط پولیس ملی محافظت گردیده است.
از سوی هم آقای قانع گفت، که در خصوص مسلکی سازی و تقویت نیروی‌های امنیتی گام‌های اساسی برداشته شده، مراکز تعلیمی پولیس ملی بیشتر تجهیز گردیده، و پولیس ملی اکنون توانایی دفع هرنوع اهداف و پلان‌های شوم عناصر شریر را دارد.
در یک سال گذشته، 450 محصل از برنامه های کمیساری و داخل خدمت به سویه لیسانس فارغ گردیده، 673 تن مشمول 325 تن از طبقه اناث در برنامه های ارتقای ظرفیت شرکت ورزیده، 24 هزار تن تعلیمات اساسی، اختصاصی و ساتنمنی را فرا گرفته و هم اکنون 32 هزار تن دیگر مصروف فراگیری تعلیمات می باشند.
در جریان یک سال اخیر، 20515 تن در بست های افسری و 15 هزار و 60 تن در بست های ساتنمنی گماشته شده، و همچنان به تعداد 35584 سرباز جلب و جذب گردیده است.
به گفته این وزارت، با صدور فرمان رهبری حکومت سرپرست اقدامات جدی برای محو کشت، تولید، قاچاق و استعمال مواد مخدر روی دست گرفته شده و نیز محو این پدیده شوم به صفر تقرب پیدا کرده است. برعلاوه، مزارع کوکنار در سطح کشور از بین برده شده، معتادین تحت معالجه قرار گرفته و با عاملین این پدیده، برخورد جدی و قانونی صورت گرفته است.
مسئوولین در وزارت امور داخله می‌ گویند، که در یک سال اخیر، مقدار 3643 تن مواد مخدر کشف و بدست آمده، 790 کارخانه تولید و پروسس مواد مخدر، مشروبات الکولی و تابلیت های نشه آور از بین برده شده، 10564 مظنون باداشت، 27891 معتاد به مراکز درمانی معرفی شده و موازی17651 هکتار زمین از کشت کوکنار پاک سازی شده است.
مسوولین این وزارت افزود،که دریک سال گذشته، از قاچاق 1 میلیون و 950هزار دالر، 845 هزار یورو، 4 میلیون و 830 هزار ریال سعودی و مبلغ 100 هزار درهم در میادین هوایی کشور جلوگیری شده است. برعلاوه، مقدار 344 کیلوگرام مواد مخدر، بیش از یک کیلو گرام طلا نیز کشف و بدست آمده و در پیوند به آن 591 تن بازداشت شده است.
مسئوولین می‌افزایند، ارائه خدمات از قبیل توزیع پاسپورت و اسناد ترافیکی، رسیده‌گی به متضررین حوادث طبیعی، کاهش میزان جرایم، و قانونمند ساختن حمل سلاح و وسایط از اقدامات مهم این وزارت طی یک سال اخیر می‌باشد. چنانچه، در یک سال اخیر، مجموعاً 1 میلیون و 745 هزار جلد پاسپورت به متقاضیان توزیع شده است. برعلاوه، به تعداد 500 هزار واسطه نقلیه اشترنگ راسته ثبت سیستم شده، که از این جمله برای 250 هزار عراده پلیت موقت توزیع گردیده و روند توزیع پلیت موقت همچنان ادامه دارد.
به گفته مسئوولین این وزارت، در یک سال گذشته، به رهبری زعیم ام ارت اسلامی،رهبری حکومت سرپرست در نشست هماهنگی میان مسئوولین درجه ادارات مرکزی و ولایتی به هدف بررسی مشکلات، تقویت حکومتداری محلی، عرضه خدمات بهتر و تامین هماهنگی لازم با مردم برگزار گردید.

سید احمد راشد کاشفی
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button