افغانستانگزارش ها

دست آورد های وزارت دفاع ملی در یک سال گذشته

در کنفرانس خبری که در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت برگزار گردید، مسئوولین وزارت دفاع ملی گزارش اجراأت یک سال گذشته شان را ارائه نمودند.

به گزارش خبرگزاری توانا: امروز چهارشنبه 7 سنبله سال 1403 هجری شمسی قاری فصیح الدین فطرت لوی درستیز قوای مسلحه وزارت دفاع ملی در برنامه تشریح و دستاوردهای یک ساله ادارت دولتی در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت گفت،که حراست از ارزش‌ها و حاکمیت ملی، حمایت از تامین امنیت و تنفیذ قانون، همکاری با ادارات سکتوری، رسیده‌گی به متضررین ناشی از حوادث طبیعی، و تامین هماهنگی با ادارات دفاعی و امنیتی کشور، از وظایف و اولویت‌های مبرم این وزارت می‌باشد.
قاری فطرت گفت،که ـ یک سال اخیر، قطعات و جزو تام های اردوی اسلامی ملی813352 عملیات اوپراسیونی را انجام داده که در نتیجه، 588 میل سلاح خفیفه و 60 میل سلاح ثقیله، 1515کیلوگرام مواد منفجره، 239 بمب دستی، 44 مخابره، 40 دوربین، 386 وسایط نقلیه و 1982 موتر سایکل کشف و ضبط شده و 1383حلقه ماین از بین برده شده است.
به گفته این وزارت، به منظور حفاظت از سرحدات کشور و جلوگیری از رویداد های امنیتی، تعداد زیادی از کندک‌ها، بیزها و پوسته‌های امنیتی احداث گردیده است.
مسئولان می‌افزایند، انجام 4218پرواز وظیفوی و تعلیمی از سوی نیروهای هوایی، احیای مجدد یک فروند طیاره بلک هاگ، فعال ساختن پوهنتون هوایی، و انتقال 77 شهید و 567مجروح ناشی از حوادث طبیعی، از کارکردهای عمده نیروهای هوایی طی یک سال اخیر می‌باشد.
به همین ترتیب، معرفی 500 تن فارغان صنوف دوازدهم به اکادمی ملی نظامی حضرت معاذ بن جبل (رض)، جذب 120 تن در پوهنتون هوایی، جذب 390 تن در اکادمی ملی نظامی حضرت نعمان بن ثابت (رض)، و فراغت 5414 تن از پوهنتون دفاع ملی حضرت عبیده بن جراح (رض)، 12781منسوب قطعات و جزو تام‌ها از کورس‌های آموزشی و ۷۳ تن محصل از بخش‌های مختلف طب نظامی، کارکردهای عمده وزارت طی یک سال اخیر می‌باشد.
از سوی هم مولوی محمد قاسم فرید معین پالیسی و استراتیژی وزارت دفاع ملی می گویند،که در یک سال اخیر، بالاثر آوردن اصلاحات در بخش‌های مالی، اداری و تدارکاتی، شفافیت کامل در تمام پروسه‌ها تامین شده است.
به گفته مسئوولین این وزارت، با فتح افغانستان، امنیت کامل در کشور تامین شده، فعالیت‌های محاربوی کاهش قابل ملاحظه یافته و گراف تلفات ملکی به صفر تقرب نموده است.
همچنان، بازنگری 6 سند اصولی و ارسال آن برای طی مراحل به وزارت عدلیه و همچنان بازنگری 54 پالیسی و طرزالعمل به منظور تنظیم ساختارها و بخش‌های مرتبط به وزارت از فعالیت‌های عمده در یک سال اخیر می‌باشد.
برمبنای معلومات، اکمال سلاح، تخنیک محاربوی و تجهیزات نظامی، اجرای عملیات در هفت زون امنیتی کشور، انکشاف ظرفیت‌های اردوی اسلامی ملی، ارتقای قابلیت‌های استخباراتی اردوی اسلامی ملی و تامین هماهنگی با ارگان‌های دفاعی و امنیتی کشور، ترتیب و بازنگری اسناد تقنینی، اصلاح ساختارها، اعمار تاسیسات، و فراهم ساختن تسهیلات لوژستیکی، صحی و مراقبتی، از اولویت‌های مبرم وزارت طی سال جاری می‌باشد.

سیداحمد راشد کاشفی
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button