افغانستانخبرها

نهاد زنان خبرنگار افغانستان: پیشبرد توانمندسازی و ارتقاء صدای زنان در جامعه

نهاد زنان خبرنگار افغانستان، با هدف ارتقای ظرفیت و توانمندسازی خبرنگاران زن، امروز ۲۲ سنبله سال ۱۴۰۳ یک ورکشاپ یک‌روزه امنیت سایبری را برگزار کرد. این رویداد که با حضور بیست خبرنگار زن از سراسر کابل برگزار شد، گامی دیگر در راستای حمایت از زنان خبرنگار و ارتقاء مهارت‌های آن‌ها در زمینه‌های حیاتی به شمار می‌رود.

نهاد زنان خبرنگار افغانستان با برگزاری این برنامه به دنبال ارتقای دانش و مهارت‌های خبرنگاران زن در حوزه امنیت سایبری است. این نهاد با هدف تقویت توانایی‌ها و آگاهی‌های خبرنگاران زن، به طور مستمر به ارائه آموزش‌های تخصصی و برگزاری چنین رویدادهایی می‌پردازد. تلاش‌های مستمر نهاد در این مسیر، موجب افزایش سطح فهم و مهارت‌های خبرنگاران زن و توانمندسازی آنان در مواجهه با چالش‌های دیجیتال می‌شود.

نهاد زنان خبرنگار افغانستان، زن را به عنوان نیمی از ساختار جامعه به رسمیت می‌شناسد و بر این باور است که حضور پررنگ و صدای قوی زنان در عرصه رسانه، نقشی کلیدی در رشد و پیشرفت جامعه دارد. به همین دلیل، این نهاد به طور مداوم در پی نهادینه‌سازی فرهنگ آزادی بیان و حمایت از حقوق خبرنگاران زن است تا بتواند شرایط را برای فعالیت‌های گسترده‌تر و مؤثرتر آنان در رسانه‌ها فراهم کند. با این رویکرد، نهاد زنان خبرنگار افغانستان به دنبال تقویت تأثیرگذاری زنان در عرصه رسانه و ارتقای کیفیت فعالیت‌های رسانه‌ای است.

نهاد زنان خبرنگار افغانستان با تعهد و پشتکار به توانمندسازی خبرنگاران زن و ارتقای جایگاه آنان ادامه می‌دهد. این نهاد امیدوار است با حمایت سازمان‌های حامی حقوق زنان، شاهد پیشرفت روزافزون زنان در عرصه رسانه باشد.

# مشهوده سروری
# خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button