افغانستانگزارش ها

ادامهٔ استقبال و خوشحالی مردم هرات در خصوص افتتاح پروژه تاپی

باشندگان ولسوالی رباط سنگی هرات به مناسبت افتتاح پروژه تاپی جشن خوشحالی برگزار کردند.

خبرگزاری توانا: به دنبال افتتاح پروژه‌ٔ تاپی ساکنان ولسوالی رباط سنگی هرات امروز شنبه ۲۴ سنبله ۱۴۰۳ جشن خوشحالی را با اشتراک صدها باشنده این ولسوالی برگزار کردند.

صدها تن از باشندگان ولسوالی رباط سنگی هرات و مقام‌‌های ملکی و نظامی روز در میدان فوتبال این ولسوالی به استقبال از آغاز کار عملی پروژه تاپی گردهم آمده و ابراز خوشحالی کردند.

نمایش‌های تمرینی و رکورد زنی عزیز احمد کوهستانی ورزش‌کار شناخته شده‌ٔ کشور نیز از دیگر بخش‌های متفاوت این جشن بود که مورد استقبال گرم ساکنان این ولسوالی قرار گرفت.

عزیزاحمد کوهستانی، ورزش‌کار کشور با انجام تمرین‌های همچون شکستن چوب با اعضای بدن، شکستن سنگ‌های سنگین روی شکم، کشیدن ۸ عراده موتر با موی‌، کش‌کردن سه عراده موتر با دندان‌ها، بالا کردن یک عراده موتر سایکل با پای و کشیدن خودش توسط کرین و دیگر نمایش‌های رزمی جذابیت بیشتری را به این جشن خوشحالی به وجود آورد.

عزیز احمد کوهستانی، رزمی کار شناخته شده‌ٔ کشور گفت که، به استقبال از تاپی قصد دارد تا اینگونه نمایش‌هایی را در سراسر کشور راه اندازی کند.

به باور آقای کوهستانی، شهروندان کشور در شرایط کنونی و پس از پایان جنگ مستحق چنین خوشحالی اند.

از سویی هم مفتی عبدالرحیم رحمانی، معاون ولسوالی رباط سنگی هرات هدف از برگزاری این مراسم را قدر دانی باشندگان این ولسوالی از زحمات و تلاش‌های مقام‌های رهبری امارت اسلامی به خاطر پروژه‌ی تاپی خواند.

مفتی رحمانی، با اشاره به اهمیت پروژه‌های بزرگ اقتصادی و فرصت اشتغال‌زایی از طریق این پروژه‌ها، از رهبری امارت اسلامی افغانستان خواست تا از جوانان تحصیل کرده‌ٔ کشور به‌ویژه جوانان این ولسوالی در پیش‌برد تاپی استفاده کنند.

ساکنان ولسوالی رباط سنگی هرات نیز تاکید بر استخدام‌شان در پروژه تاپی داشته و از مسئولان امارت اسلامی خواستند تا استخدام جوانان تحصیل کرده این ولسوالی را در این پروژه اولویت بدهند.

گفتنی است که پروژه‌ی تاپی و چندین پروژه‌ٔ اقتصادی دیگر هفته‌ٔ گذشته از سوی الحاج ملا محمد حسن آخند رئیس الوزراء‌ی امارت اسلامی و با حضور مقام‌های ترکمنستانی در منطقه‌ی سلیم چشمه‌ی ماری این کشور افتتاح و کار عملی آن رسما آغاز شد

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button