افغانستانگزارش ها

برگزاری نشستی میان سخنگویان و مسوولان نشراتی در هرات

برای نخستین بار نشستی میان سخنگویان و مسوولان نشراتی حوزه غرب در هرات برگزار گردید.

خبرگزاری توانا: نشستی به‌منظور هماهنگی میان سخنگویان ولایتی و
مسئولان نشراتی زون غرب با حضور معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور، رئیس عمومی آژانس اطلاعاتی باختر، رؤسای اطلاعات و فرهنگ هرات، بادغیس، فراه و مسئولان نشراتی ادارات مختلف روز گذشته دوشنبه ۲۶ سنبله ۱۴۳۰ برگزار شد.

در این نشست، مسئولان وزارت اطلاعات و فرهنگ بر همکاری بیشتر با رسانه‌ها بر اساس پالیسی نظام امارت اسلامی تأکید کردند.

الحاج مولوی حیات‌الله مهاجر، معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ و سرپرست معاونیت مقام ولایت هرات گفته است که، سخنگویان و مسئولان نشراتی ادارات دولتی مکلف‌ اند تا اطلاعات درست و صحیح را از اداره‌های کاری خود به رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کنند تا مردم افغانستان از فعالیت‌های ادارات دولتی آگاهی یابند.

در همین حال، الحاج مولوی احمدالله متقی رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات گفت که، وزارت اطلاعات و فرهنگ به همراه سخنگویان باید مبارزه جدی با شایعات، تهاجم فرهنگی و تبلیغات منفی رسانه‌های غربی داشته باشند.

مولوی متقی بیان کرد که، سخنگویان نماینده‌های حکومت‌ اند و باید به مشکلات مردم پاسخگو باشند.

رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات، رسانه‌ها را بهترین وسیله برای رساندن مطالب، اطلاعیه‌ها، کارکردها و فعالیت‌ها به مردم عنوان کرد.

در این نشست، مولوی ضیاالحق حقمل رئیس عمومی آژانس اطلاعاتی باختر گفت که، سخنگویان باید نمایندگی خوبی از حکومت داشته باشند.

آقای حقمل با بیان این‌ که حمایت از رسانه‌ها وظیفه ماست، افزود که فضای دوستی و صمیمیت باید بین سخنگویان و رسانه‌ها برقرار باشد.

در ادامه این نشست، مولوی رحمت‌الله نریوال رئیس دسترسی به اطلاعات معینیت نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور، با بیان این‌ که سخنگویان مکلف‌ اند تنها از اداره خود پاسخ دهند، افزود که در مسایل امنیتی، موضوعات محرمانه یا موضوعاتی که منافع ملی در خطر باشد، اجازه ندارند صحبت کنند.

آقای نریوال همچنین افزود که، در پاسخ به خبرنگاران باید پالیسی امارت اسلامی در نظر گرفته شود.

در این نشست، سخنگویان ادارات دولتی حوزه غرب کشور تعهد کردند که به اساس پالیسی امارت اسلامی، اطلاعات را با خبرنگاران شریک خواهند ساخت.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button