افغانستانگزارش ها

بهره برداری یک بند و شش آبگردان در سمنگان

وزارت انرژی و آب امارت اسلامی اعلام کرد که بند آب اسپندسای و شش آبگردان در ولایت سمنگان تکمیل و به بهره‌برداری سپرده شده‌اند. این پروژه‌ها با هزینه‌ای بالغ بر ۷۱ میلیون افغانی انجام شده است.

خبرگزاری توانا: وزارت انرژی و آب امارت اسلامی شنبه، ۳۱ سنبله، از تکمیل و بهره‌برداری بند آب اسپندسای و شش آبگردان در ولایت سمنگان خبر داد. براساس اعلام این وزارت، در مراسمی که با حضور برخی مقامات حکومتی برگزار شد، عبداللطیف منصور، سرپرست این وزارت، گفت که بند آب اسپندسای با هزینه ۲۷ میلیون افغانی و به حمایت یک تاجر ملی در طول یک سال ساخته شده است. این بند ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۰۰ هزار متر مکعب آب را داراست.

به گفته منصور، همچنین شش پروژه آبگردان با ظرفیت ۸۵ هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب، با هزینه ۴۴ میلیون افغانی تکمیل و به بهره‌برداری سپرده شده است. او افزود که با اجرای این پروژه‌ها، حدود ۳ هزار و ۸۸۲ خانواده از منابع آبی این بند و آبگردان‌ها استفاده خواهند کرد.

این پروژه‌ها همچنین فرصت‌های شغلی موقت برای صدها نفر را در منطقه فراهم کرده است.

افغانستان در سال‌های اخیر با خشک‌سالی‌های شدید و کمبود منابع آبی مواجه بوده است. این بحران سبب شده که بخش‌های وسیعی از کشور به آب آشامیدنی و کشاورزی کافی دسترسی نداشته باشند. تکمیل و بهره‌برداری پروژه‌های آبی در سمنگان، بخشی از تلاش‌های امارت اسلامی برای مقابله با چالش‌های آبی و بهبود شرایط زندگی و کشاورزی در مناطق آسیب‌دیده از خشک‌سالی به شمار می‌رود.

مدینه رضایی
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button