افغانستانگزارش ها

اتحادیه اروپا ۱۴۶ میلیون یورو برای حمایت از مردم افغانستان اختصاص داد

اتحادیه اروپا ۱۴۶ میلیون یورو کمک مالی برای تامین نیازهای اساسی مردم افغانستان از جمله بهداشت، آموزش و امنیت غذایی اختصاص داد. این کمک‌ها با تمرکز ویژه بر حمایت از زنان، دختران و گروه‌های آسیب‌پذیر به‌ویژه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تعهد شد.

کمیسیون اروپا روز چهارشنبه، ۴ میزان ۱۴۰۳، اعلام کرد که این بسته کمک مالی، خدمات ضروری همچون بهداشت، آموزش و امنیت غذایی را در افغانستان تامین خواهد کرد و به طور ویژه بر بهبود حقوق زنان و دختران تمرکز دارد. جوتا اورپیلینن، کمیسر مشارکت‌های بین‌المللی اتحادیه اروپا، در بیانیه‌ای گفت: «اتحادیه اروپا در کنار مردم افغانستان باقی خواهد ماند و هرچه محدودیت‌های اعمال‌شده بر زنان و دختران بیشتر شود، نیاز به حضور ما افزایش می‌یابد.»

طبق اعلامیه، این بسته شامل ۴۶ میلیون یورو برای برنامه‌های سازمان‌های بین‌المللی مختلف است؛ ۱۵ میلیون یورو به برنامه توسعه سازمان ملل، ۱۶ میلیون یورو به سازمان بهداشت جهانی، و ۱۵ میلیون یورو به صندوق جمعیت سازمان ملل تخصیص یافته است. اتحادیه اروپا از سال ۲۰۲۱ تاکنون حداقل ۹۰۰ میلیون یورو برای نیازهای اساسی و معیشت مردم افغانستان اختصاص داده است.

این حمایت‌ها در حالی انجام می‌شود که افغانستان پس از تسلط حکومت طالبان با بحران‌های متعدد انسانی، اجتماعی و اقتصادی مواجه است. محدودیت‌های شدید بر حقوق زنان و دختران و دسترسی ناکافی به خدمات حیاتی همچون بهداشت و آموزش، این نیازها را دوچندان کرده است. اتحادیه اروپا با ادامه کمک‌های خود تلاش می‌کند تا از طریق برنامه‌های توسعه بین‌المللی و همکاری با سازمان‌های جهانی، به کاهش بحران‌ها کمک کند.

مدینه رضایی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button