افغانستاناقتصاد و توسعهگزارش ها

دهاقین ولسوالی زنده‌جان در ولایت هرات کمک دریافت نمودند

توزیع گندم،کود کیمیاوی و دو عراده تراکتور با تمامی امکانات برای دهاقین ولسوالی زنده‌جان در هرات.

خبرگزاری توانا: با حضور رییس نمایندگی وزارت ارتباط خارجه در هرات، کارشناسان وزارت زراعت و مالداری، رییس زراعت و مالداری هرات، سرکنسول جمهوری ترکیه، رییس اتاق تجارت مشترک کشور قزاقستان، مسوولین دفتر تیکا در هرات، ولسوال زنده‌جان و مسوولین مربوطه روند توزیع گندم و دو نوع کود کیمیاوی برای ۳۰۰ دهقان امروز سه‌شنبه ۱۰ میزان ۱۴۰۳ آغاز شد.

در این برنامه مولوی شیراحمد عمار مهاجر رییس نمایندگی ارتباط خارجه در هرات بیان داشت که، همکاری های سازمان کشورهای اسلامی و دفتر تیکا قابل قدر بوده و چالش های دهاقین را تا اندازه ای رفع می‌کند.

مولوی عمار مهاجر خواستار گسترش همکاری‌های سازمان کشورهای اسلامی با سکتور زراعت در هرات شد.

از سویی هم مولوی پیر محمد حلیمی رییس زراعت و مالداری هرات ضمن ابراز خرسندی از همکاری‌های این سازمان و دفتر تیکا در هرات افزود که، پالیسی نظام امارت اسلامی همکاری با دهاقین بوده و تلاش می‌کنیم تا سهولت‌های بیشتری را برای دهاقین فراهم سازیم.

با این حال سینان الیخان سرکنسول جمهوری ترکیه در این برنامه بیان نمود که، تلاش می‌کنیم تا همچون همکاری ها را افزایش دهیم.

با این همه امره یوکسک هماهنگ کننده امنیت غذا در سازمان همکاری کشورهای اسلامی می‌گوید که، در پهلوی توزیع این تخم‌های بذری روند کاشت و برداشت حاصلات آن نیز برای دهاقین از سوی این سازمان آموزش داده می‌شود.

دهاقین مستفید شده نیز ضمن ابراز خرسندی می‌گویند که، همکاری‌های کشورهای اسلامی می‌تواند چالش‌های موجوده را در کشور ما ازبین ببرد.

شایان ذکر است که این کمک‌ها شامل ۵۰ کیلو گندم، ۵۰ کیلو کود یوریا (سفید) و ۵۰ کیلو کود سیاه و دو عراده تراکتور با تمامی امکانات از طرف دفتر تیکا در هرات می‌باشد که برای دهاقین و مسوولین ولسوالی زنده‌جان توزیع شد.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button