افغانستانجهانگزارش ها

مداخله در امور داخلی پاکستان غیرقابل قبول است

زهرا ممتاز بلوچ، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی پاکستان به روز دوشنبه، ۱۶ میزان طی یک بیانیه به رسانه‌ها گفت که، مداخله به امور داخلی پاکستان را غیرقابل قبول است و دولت افغانستان به جای صحبت کردن در مورد یک کشور دموکراتیک بهتر است روی حل مشکلات داخلی خود تمرکز کرده و حقوق زنان را مراعات کنند.

این بیان‌های سخن‌گوی وزرات خارجه در پاسخ به بیانیه‌ی عبدالقهار بلخی، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی افغانستان بوده که وی به روز یک‌شنبه در مورد تنش‌های اخیر دولت پاکستان و مخالفان دولت ابراز نگرانی کرده و ادامه‌ی تنش‌های داخلی پاکستان را تاثیرگذار بر منطقه خوانده بود.

بلخی در بیانیه خود گفته بود که بهتر است دولت پاکستان در مقابل خواست‌های مشروع مردم ایستادگی نکنند و با هم به تفاهم برسند.

این بیانیه بلخی یک روز پس از درگیری میان هواداران حزب تحریک انصاف که مربوط عمران‌خان، صدراعظم پیشین پاکستان و پولیس اسلام آباد نشر شد.

زهرا بلوچ در پاسخ به بیانیه وزارت خارجه افغانستان گفته است که، دولت افغانستان نباید با تفسیر نادرست از دین حقوق زنان و دختران را محدود کنند.

بلوچ افزوده که دولت افغانستان باید به نیازها و آرزوهای بانوان افغان توجه کرده و زمینه‌ی آموزش دختران را فراهم کنند.

او هم‌چنان گفته است که، افغانستان نباید به گروه‌های تروریستی امنیت بدهند و به تعهدهایی که به جامعه‌ی جهانی سپرده، پایبند بوده و عمل کنند و نگذارند که افغانستان به مرکز تروریزم جهانی تبدیل شود

این در حالی‌است که، حکومت افغانستان بارها گفته‌اند که از خاک افغانستان به هیچ کشوری ضرر نمی‌رسد.

معصومه حیدری
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button