افغانستانگزارش ها

نمایشگاه کارهای دستی شاگردان یکی از مکاتب خصوصی در هرات

نمایشگاه کارهای دستی شاگردان مکتب خصوصی هیواد، که در آن بیش از ۱۲۰ نوع پروژه و کار دستی به نمایش درآمده است، به مدت سه روز برای بازدیدکنندگان برگزار شد.

خبرگزاری توانا: نمایشگاه چی به هدف به نمایش گذاشتن کارهای دستی شاگردان مکتب خصوصی هیواد روز گذشته یک‌شنبه ۶ عقرب ۱۴۰۳ افتتاح گردید.
مسئولان معارف هرات که در این نمایشگاه حضور داشتند، تأکید دارند که ریاست معارف هرات از تمام استعدادها حمایت می‌کند.

مولوی عبدالله امینی آمر تعلیمات عمومی در ریاست معارف هرات گفته است که، این اداره برای تشویق و ایجاد رقابت مثبت بین شاگردان مکاتب دولتی و خصوصی، مسابقات و نمایشگاه‌های مختلفی را برگزار می‌کند.

سید اکرام‌الدین حبیبی، برگزارکننده این نمایشگاه و رئیس اتحادیه مکاتب خصوصی هرات گفت که، در پانزدهمین نمایشگاه کارهای دستی شاگردان مکاتب خصوصی، انواع اختراعات، پروژه‌ها، نمادهای آثار تاریخی و کارهای دستی برای سه روز به نمایش گذاشته شده است.

همچنین، شاگردان شرکت‌کننده در این نمایشگاه از برگزاری آن اظهار خرسندی کرده و آن را زمینه‌ای برای رقابت سالم بین شاگردان می‌دانند.

سید شریف، یک‌تن از شاگردانی که موفق به ساخت یک سولر هوشمند شده است گفت که، شش ماه برای آماده‌سازی این سولر کار کرده و قادر است نمونه‌های بهتری هم بسازد.

گفتنی است که بر اساس آمار مسئولان معارف هرات، در حال حاضر بیش از یک میلیون شاگرد در مکاتب دولتی و خصوصی این ولایت مشغول به تحصیل هستند.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button